Messages

Home Login Logout

اگر فکر می‌کنید که محتوی شما بر اساس مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها تویت‌ها و صفحه‌های وب ترسیم شده است که با اهداف کسب و کارتان هم راستا است، تصوری صحیح است اما تا حدودی! در عین حالی که تبلیغات اجتماعی، نام تجاری و محتوی با کیفیت عناصر بسیار مهم مدیریت محتوی هستند، اما در مقیاس بزرگتر عناصر بسیاری در این امر دخیل هستند.

اگر در هر بعد یا جنبه‌ای از بازار یابی در حال فعالیت هستید یا می‌خواهید وارد آن شوید باید یک درک درست و شفاف از آنچه که در توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوی تاثیر گذار است به دست آورید. در اینجا ما برخی از زمینه‌های کلیدی و اساسی که هر مدیر یا استراتژیست نیاز به یافتن درک جامعه از یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق داشته باشد را ارئه می‌دهیم

درک کانال بازاریابی (فروش) محتوی

قیف فروش اساسا یک اصطلاح گسترده است که تصمیم‌گیری خریدار را در این مسیر توصیف و تشریح می‌کند که شامل سه مرحله کلیدی: اگاهی، ارزیابی و خرید می‌باشد. هر کسی که در فروش و بازاریابی دخیل است باید به این فرآیند توجه دقیقی داشته باشد تا بتواند درک بهتری از اینکه چه چیزی باعث می‌شود که خریداران از طریق این قیف حرکت کنند داشته باشد. به نوعی بازاریابی محتوی به معنی آن چیزی است که در بالای قیف فروش قرار می‌گیرد. استراتژیست‌های محتوی  همیشه باید در مورد چهار مرحله مهم و حساس در رابطه با این قیف فکر کنند:

  • ارائه: جذب مشتریان جدید
  • تبدیل: متقاعد کردن مشتریان برای خرید
  • بستن: فروش خدمات یا محصولات
  • حفظ: ایجاد وفاداری به برند و بازگشت مشتری

بالای قیف جایی است که آگاهی از برند و تولید رخ می‌دهد. اینجا جایی است که شما فرصت خواهید یافت که شبکه را بر روی وسیع‌ترین پایگاه ممکن مشتری‌ها ایجاد کنید و نه تنها مخاطبان خود را جذب کنید بلکه چنان با آنها درگیر خواهید شد که اطلاعات بیشتری در مورد کل استراتژی خود به دست آورید. اما یک استراتژیست یا مدیرت محتوی متخصص متوجه خواهد شد که چگونه مشتریان را از هر بخشی از قیق جذب کند و به شکلی ایده‌آل آنها را در چرخه این قیف وسیع حفظ نگهداری کند.

مشاهد محتوی به عنوان داده

یک استراتژی محتوی قوی تنها در مورد تعداد وبلاگهایی که در هر ماه نوشته می‌شوند، چه مقدار زمان در فیسبوک صرف شود و یا اینکه شرکت باید مقاله‌ای بنویسد یا نه نیست. این موضوع به طور کلی در رابطه با کیفیت کار است. با وجود اینکه تمام این عناصر با هم در ارتباط‌ هستند ولی تمام عناصر تکمیل کننده یک استراتژی جامع برای هدایت شما به یک رویکرد راهبردی در این زمینه نخواهند بود.

یک استراتژی بازاریابی محتوی کامل در هر شاخه‌ای می‌تواند مخاطبان را جذب کند و برای رسیدن به این هدف یک استراتژیست متخصص باید بداند که محتوی آن در چه راستایی در حال حرکت است. زمانی که دقیقا می‌دانید که چرخش محتوی خود را چگونه در دست بگیرید در واقع در گام اول مفید واقع شده‌اید و در عین حالی که وارد فاز بعد می‌شوید می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید.

استراتژی شما توسط تحلیل‌گران هدایت و کنترول خواهد شد. کار استراتژیست این است که با مشاهده، پیگیری و نظارت دقیق و تولید گزارش اعداد و ارقام، به صورت مداوم استراتژی را تصحیح و تنظیم کند تا سریع‌تر به سمت تبدیل مخاطب به مشتری حرکت کند. به عبارت دیگر شما باید ترافیک بخش‌های متفاوت را به صورت مداوم ارزیابی کنید.

ارزیابی و تست مداوم تمام کارها باعث ایجاد ایده‌ای جامع از ترجیحات، علاقه‌ها و رفتار مشتریان می‌شود. شما باید بدانید که تا چه حدی مواد اولیه شما عمل می‌کند تا شما را وارد مرحله بعد از فرآیند فروش هدایت کند.

پرسش‌های که شما باید به صورت مداوم از خود بپرسید شامل موارد زیر می‌شود:

  • چه چیزی می‌تواند تصحیح و بهبود یابد؟
  • چه ابزار و یا سکویی می‌تواند عملکرد بهتر را ایجاد کند؟
  • بهترین روش در استفاده زمان و منابع برای تبدیل مخاطبان به مشتریان چیست؟
  • چگونه اجزای متفاوت را با یکدیگر ترکیب کنیم؟

ایجاد یک طرح

ایجاد یک تقویم برای یک استراتژی موفق حیاتی است. مانند یک تقویم سرمقاله‌ در یک نشریه سنتی می‌تواند شما را در طول یک دوره زمانی مشخص راهنمایی کند. البته شما با اضافه کردن تاریخ‌های خاص مربوط به کسب و کار خودتان مانند تعطیلات و رویدادهای مهم این بخش را کامل‌تر خواهید کرد. ممکن است بخواهید برخی از نقاط را خالی رها کنید تا به عنوان مثال بر اساس رویدادهای غیر قابل پیش‌بینی و یا موضوع‌های داغ روز، محتوی مناسب را ایجاد و منتشر کنید.

داشتن یک استراتژی چند رسانه‌ای و حوزه‌های تبلیغاتی مانند پست‌های مهمان و پیام‌های خصوصی در این روزها بسیار مهم هستند. در نظر داشته باشید که کدام کانالهای توزیع با استراتژی فروش شما در جدول زمانی ماهای بعد تطابق بیشتری خواهد داشت.

استفاده مجدد

همان گونه که انتشار محتوی  را در نظر دارید با ید اهداف بخش‌های متفاوت  محتوی را در نظر بگیرید و اینکه چگونه تمام این بخش‌ها می‌تواند بر بازاریابی شما تاثیر بگذارد، چگونه می‌توانید از ترکیب‌های مختلف محتوی برای صرفه‌جویی در وقت و منابع استفاده کنید. شما ممکن است بخواهید بخش‌هایی مانند ایحاد مجوز از طریق وبلاگ نویسی مهمان، مجموعه وبلاگ‌ها و ایمیل‌ها و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای گروه‌ها مختلف در نظر بگیرید.

ایجاد یک استراتژی مبتنی بر محتویاتی که به راحتی بتوان از طریق کانال‌ها و اهداف مختلف بازنویسی شود به طور کامل منطقی و کار آمد است. بنابر این همان طور که مطالب خود را توسعه می‌دهید چند رسانه‌ای نیز فکر کنید.  در اینجا به برخی از ایده‌ها با ذکر عنوان اشاره خواهیم کرد.

  • یک وبینار را ایجاد کرده و با مجموعه‌ای از ایمیل های تبلیغی انها را بفروشید
  • از بلاگ‌های قدیمی یک سری راهنما را به صورت PDF استخراج کنید
  • ایجاد بلاگ‌هایی که بعد بتوان به عنوان مقاله یا موارد مطالعاتی استفاده کرد
  • یک اینفوگرافی از اسلایدهای خود ایجاد کنید (یا برعکس)

هر راهی که برای شما و یا مخاطبان شما امکان انتشار و یا به اشتراک گذاشتن محتوی‌ها را فراهم کند یک ابزار طلایی خواهد بود.

همواره ذهنیت خود را تازه نگهدارید

یکی از ویژگی‌های کلیدی بازاریابی محتوی داشتن توانایی مداوم برای حل مشکلات و یادگیری توانایی‌های جدید است.گرچه یک استراتژی موفق نیازمند تفکر تحلیل‌گرایانه است اما بدون تعارف بازهم در این زمینه نیاز به خلاقیت، تجربه و آزمایش دارید. شما به یک دید کلی از اهدف خود نیاز دارید و باید یک حداقل طرح‌هایی را در رویارویی با شکست‌های خود داشته باشید. بنابر این همانگونه که در نگات فوق به آنها اشاره شده، همیشه به ابزارهای جدید و به روز برای اصلاح استراتژی خود به منظور رسیدن به اهداف جدید در طول زمان نیاز خواهید داشت.

LocalTheme

Help