Messages

Home Login Logout

برای یک بازاریاب در تعیین یک استراتژی مناسب بازاریابی دیجیتال، استفاده از یک وبسایت مناسب و برنامه ریزی روی محتوی آن دور از انتظار نیست. یک استراتژی خوب و تاثیر گذار بازاریابی دیجیتال و یک وبسایت مناسب همواره به عنوان دو مسئله در هم تنیده هستند که همواره به عنوان مسائل روز بازاریابی دیجیتال با آن روبرو هستید. بنابر این اگر می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال موفق باشید باید حتما محلی برای منتشر کردن محتوی داشته باشید که از به روزترین فن‌آوری‌ها در این زمینه استفاده کند.

این دقیقا جایی است که یک سیستم مدیریت محتوی نقش خود را در زمینه بازاریابی دیجیتال بازی می‌کند. در حقیقت سیستم مدیریت محتوی قلب سیستم بازاریابی دیجیتال است.

یک سیستم مدیریت محتوی که اصطلاحا CMS - Content management system گفته می‌شود ابزاری برای ایجاد، مدیریت و انتشار وبسایت است که شامل طراحی، محتوی، گرافیک و حتی کدهای برنامه نویسی نیز می‌شود.

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوی یک مسئله ساده نیست و ممکن است تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد. این مسئله تا جایی مهم است که در بازاریابی دیجیتال سیستم مدیریت محتوی مانند رایانامه یا حساب‌های شبکه‌های اجتمائی شما است که  هر روز با آن سروکار خواهید داشت.

با در نظر گرفتن این موارد باید یک سیستم مدیریت محتوی انتخاب کنید که قابل اعتماد بوده، به سادگی بتوانید از آن استفاده کنید، با ساده‌ترین روش مطالب در دست کاربران باشد و به خوبی پشتیبانی شود.

برای اینکه به شما کمک کنم انتخاب خوبی داشته باشید، ۱۰ تا از بهترین CMS های موجود بازار رو تا سال ۱۳۹۷ برای شما انتخاب کردم و توی این مقاله به شما ارائه خواهم داد.

بهترین سیستم مدیریت محتوی تا سال ۹۷

اگر می‌خواهید به صورت همزمان هم از سیستم مدیریت محتوی استفاده کنید و هم ابزارهای موثر بازاریابی دیجیتال را (مثل بهینه سازی جستجو، تحلیل‌های وبسایت) یک جا داشته باشید بهتر هست که سیستم مدیریت محتوی خودتون رو بر اساس سیستم HubSpot طراحی کنید.

بدون در نظر گرفتن هزینه، این سیستم به صورت یک جا تمام امکانات مورد نیاز شما در بازاریابی دیجیتال را به صورت یک پارچه در اختیار شما قرار می‌دهد به گونه‌ای که استفاده از این امکانات بسیار ساده است.

این سیستم یک ویرایشگر مناسب WYSIWYG را ارائه کرده که با کمترین میزان دانش برنامه نویسی قادر به تولید محتوی خواهدی بود. علاوه بر این این سیستم از مکانیسم‌های داخلی SEO برای بهبود متن شما استفاده می‌کند. از خصوصیت‌های مهم‌این سیستم می‌توان به طراحی واکنشگرا، قابلیت اجرا روی کاوش‌گرهای متفاوت و خصوصی سازی‌های متفاوت در ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌توان اشاره کرد.

از این سیستم می‌توان به عنوان یک نمونه خوب از سیستم‌های یکپارچه یا all-in-one نام برد که به خوبی ابزارهای مورد نیاز بازاریابی دیجیتال را با هم ترکیب کرده است.

وردپرس بهترین نسخه مدیریت محتوی رایگان و متن بازی است که در بازار موجود است. از زمانی که این سیستم در سال 2003 معرفی شد تا کنون این سیستم به عنوان یک سیستم بسیار محبوب بین بلاگ نویسان و طراحان سیستم‌های متن باز مطرح شده. این سیستم رو می‌تونیم به عنوان یک سیستم با استفاده راحت و متن باز برای مدیریت محتوی در نظر گرفت.

این سیستم بر خلاف نمونه HubSpot به صورت داخلی از ابزارهای بازاریابی حمایت نمی‌کنه اما تعداد زیادی از ابزارها بازاریابی دیجیتال به صورت افزونه برای این سیستم توسعه و در بازار ارائه شده است که به صورت زمنی می‌توان گفت که هر آنچه که شما در ذهن دارید رو برای شما فراهم کرده.

اگر شما می‌خواهید کار خود را با بازاریابی دیجیتال شروع کنید و یا اینکه نیازی به استفاده از یک ابزار یکپارچه قوی در زمینه بازاریابی دیجیتال ندارید، می‌توانم بگویم که WordPress یک گزینه خیلی خوب برای کار شما است.

شاید قبل از این چیزی در مورد SiteFinity نشنیده باشید اما این سیستم یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوی برای بازاریابی دیجیتال است که در بازار IT ارائه شده.

از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با این سیستم وجود داره طراحی زیبا و کاربر پسند آن هست که شامل سیستم طراحی ویژال یا Drag And Drop، بهینه سازی برای جستجو، فرم ساز، سیستم تجارت دیجیتال تعبیه شده، و حمایت از سیستم‌های حرفه‌ای برای فروش همزمان برندهای متفاوت است.

این سیستم علاوه بر سیستم تعبه شده مدیریت بازاریابی دیجیتال خود از سیستم‌های مانند Salesforce, Marketo, Sharepoint و Microsoft Daynamic CRM  حمایت می‌کند.

شوربختانه یکی از مشکلات این سیستم عدم وجود برنامه نویس‌ها و یا کامیونیتی قوی است که بتوانید در موقع نیاز از آنها در توسعه سیستم مدیریت محتوی کمک بگیرید و این باعث دشوار شدن طراحی با این سیستم مدیریت محتوی می‌شود.

پلتفرم Kentico یکی دیگر از سیستم‌ها یکپارچه مدیریت محتوی است که در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود. این سیستم امکان مدیریت محتوی، انتشار محتوی، مدیریت کسب و کار دیجیتال و ایجاد کمپ‌های تبلیغاتی را به صورت یکجا و در یک پلتفرم فراهم می‌کند.

علاوه بر واسط کاربری ساده و واضح این سیستم، ویرایشگر WYSIWYG امکاناتی برای ساخت فرم، گروه، پیام، برد کاربران و یا کارمندان را فراهم کرده است. این سیستم با استفاده از راهکارهای داخلی مدیریت محتوی در زبان‌های متفاوت، امکان ارائه محتوی در فضای بین‌المللی را نیز فراهم کرده است.

این سیستم API مناسبی با ASP.NET و بر اساس معماری MVC فراهم کرده که قابلیت ارائه نرم افزار توسط تیم توسعه‌های همکار را فراهم کرده است. شما با استفاده از این واسطه برنامه سازی می‌توانید برنامه‌های کاربری دلخواه خود را طراح و در بازار ارائه کنید. به عنوان نمونه ایجاد یک بازی دیجیتال می‌تواند نمونه‌ای از راهکارهای برند سازی در بازاریابی دیجیتال شما باشد که با استفاده از این سکو به سادگی قابل انجام است.

سیستم مدیریت محتوی Mura در وحله اول برای توسعه دهندگان، برنامه نویسان، سازمان‌های دولتی و سیستم‌های اجرایی ایجاد شده است. هدف اصلی این سیستم که به صورت متن باز ارائه شده است، ایجاد یک سیستم با بیشترین بهره وری و سادگی در استفاده است.

این سیستم از گوشی‌های همراه حمایت می‌کند و برای متورهای جستجو بهبود یافته است. علاوه بر این امکاناتی برای چند زبانی، قابلیت انتقال، توسعه پذیری و موارد متعدد دیگر فراهم کرده است.

Joomla نیز یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مدیریت محتوی است که بیش ار ۷۵ میلیون سایت در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند.

همانند سیستم WordPress، این سیستم نیز به صورت رایگان و متن باز ارائه شده و هزاران افزون و تم برای آن توسعه یافته است. بیشتر کاربران این سیستم، از آن به عنوان یکی از CMS های ساده یاد می‌کنند که برای استفاده از آن نیازی به دانش فنی نیست. اما این سیستم نیز به عنوان یک سیستم یک پارچه با کاربردهای مدیریت بازاریابی دیجیتال نیست و شما برای استفاده نیاز به خصوصی سازی و نصب افزونه‌های متفاوتی دارید.

کاربران حرفه‌ای ممکن است محدودیت‌هایی زیادی برای استفاده از این سیستم داشته باشند چرا که این سیستم برای افرادی طراحی شده که دانش فنی کمی نسبت به CMS دارند و از آن می‌خواهند در کارهای خود استفاده کنند.

سکوی Crownpeak خود را به عنوان اولین سیستم Digital Experience Managemtn معرفی کرده است که که مجهز به Digital Quality Management است. این سیستم به شما اجازه می‌دهد که با کمترین هزینه یک سیستم تجربه کاربری را بر اساس تکنیک‌های متفاوت دیجیتالی راه اندازی کنید.

شاید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که برای تیم توسعه این سیستم گفته شده، بهبود مداوم سیستم بر اساس بازخوردهایی است که مشتریان خود جمع آوری می‌کنند. این باعث شده که سیستم موجود بسیاری از نیازهای کاربران خود را پوشش دهد. 

اما این سیستم به صورت یک سیستم سبک طراحی شده و طبیعی است که ماژولهای قوی برای کارهای بازاریابی دیجیتال را نداشته باشد.

سیستم مدیریت محتوی IDEV یک سیستم ساده است که انعطاف بالای در طراحی کسب‌و‌کارهای دیجیتال را فراهم کرده است. از این سیستم می‌توان برای یک کسب و کار نوپا تا یکی سیستم حرفه‌ای کاربر پسند استفاده کرد.

IDEV با استفاده از یک WYSIWYG  و سیستم صفحه ساز خود اجازه می‌دهد که به سادگی صفحه‌های جدیدی اضافه کنید، محتوی‌های موجود را شخصی سازی کرده و فرم‌های مورد نیاز خود را ایجاد کنید.

تیم توسعه این پلتفورم تلاش کرده که یک سیستم ساده و توسعه پذیر را ایجاد کند و با لیسانسی که برای آن در نظر گرفته است امکان شخصی سازی و استفاده از آن در کاربردهای دلخواه را فراهم کرده است.

گرچه برخی کاربران از این سیستم به خاطر کمبودهایی که در SEO (در مقابل سیستم‌های موجود) دارد انتقاد می‌کنند اما به هر حال این سیستم بر اساس نظرات کاربران آن به عنوان یک سیستم محبوب CMS مطرح است.

این سیستم یک سیستم حرفه‌ای برای مدیریت محتوی ار اول تا انتها است که شامل تولی، انتشار و بایگانی محتوی می‌شود. از این سیستم برای مدیرت محتوی در شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود و توانایی مدریت حجم بالایی از محتوی را دارد.

این سیستم امکانات متفاوتی را برای کاربران خود فراهم کرده است و به صورت مداوم سیستم‌های موجود را بهبود می‌دهد. خطاهای اعلام شده از سمت کاربران به سرعت رفع شده و سیستم‌ها به روز می‌شوند. شوربختانه این سیستم کاملا پولی است و شما برای دریافت این خدمات باید پرداخت کنید.

آخرین مورد از سیستم‌های مدیریت محتوی Evoq است اما این به آن معنی نیست که این سیستم یک نمونه ضعیف است. در این سیستم سعی شده که با ایجاد یک تعادل بین استفاده ساده و قابلیت‌های توسعه هر دو جامعه IT و بازاریابی حمایت شوند.

علاوه بر کاربردهای معمول یک سیستم مدیریت محتوی مانند ایجاد محتوی و امکانات SEO، سیستم Evoq از گردش کاری (Workflow)  و شخصی سازی پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که کمپ‌های بازاریابی را به سادگی راه اندازی کنید. این سیستم به صورت متن باز ارائه می‌شود و افزونه‌ها و تم‌های متفاوتی برای آن ایجاد  شده است.

در انتها یک چیز را به خاطر بسپارید

مهم نیست که شما چه سیستم را برای کار خود انتخاب می‌کنید اما باید به یک نکته خیلی دقت کنید: سیستم مدیریت محتوی چه به صورت داخلی و چه به صورت افزونه باید قابلیت‌های مورد نیاز شما در بازاریابی دیجیتال را داشته باشد.

گرچه ویراب تلاش کرده که امکانات مورد نیاز شما را در این زمینه فراهم کند و تا کنون زمان زیادی برای این کار گذاشته است اما هنوز در این زمینه ضعف‌هایی دارد که با تلاش تیم توسعه این مشکلات نیز برطرف خواهد شد. و امیدوارم که با یاری شما به زود جزئ از بهترین سیستم‌های مدیریت بازاریابی دیجیتال باشد.

LocalTheme

Help