Messages

Home Login Logout

ویژگی‌های صفحه «درباره ما» درسایت

این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازد که در طراحی صفحه «درباره ما» در سایت اهمیت اساسی دارند.

چگونه صفحه‌ی «درباره ما» در سایت را بنویسیم؟

صفحه‌ی «درباره ما» در سایت‌های مختلف چه اهمیت و منفعتی دارند و در نوشتن آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد و به دنبال اطلاعات دقیق‌تری هستید این مقاله با شماست تا موضوع را برای شما تشریح کند. با ما باشید...

اهمیت صفحه‌ی «درباره ما» چیست؟

صفحه‌ی «درباره ما» همانطور که از نام آن پیداست اطلاعاتی را در مورد شرکت و کسب و کار شما ارائه می‌دهد. آنچه اهمیت دارد این است که بودن این صفحه کمک می‌کند تا برداشت‌های اولیه از شرکت شما یک برداشت خوب و مثبت باشد و این برای ایجاد اعتماد و وفاداری مشتری بسیار مهم است. سایت‌‌هایی که «درباره ما» در آن‌ها وجود ندارد و یا وجود دارد و اطلاعات ناکافی در آن باشد به احتمال زیاد نمی‌تواند اعتماد بازدیدکنندگان را به آن کار جلب کند. احتمالاْ برای هر کدام از ما چند باری پیش آمده است که آگاهانه به سراغ صفحه‌ی «درباره ما» در سایت‌های مختلف رفته باشیم. اگر به تجربه‌ی خود در این موارد رجوع کنیم سایتی که به حق اطلاعات جامع و کاملی از حوزه‌ی کار خود ارائه داده باشد خیال ما را راحت خواهد کرد و این مورد خصوصاْ اگر بحث خرید و خدماتی در کار باشد مهم‌تر نیز جلوه می‌کند.

هر چند دنیای وب و تجارت الکترونیک مزیت‌های زیادی همچون راحتی، کارایی و سهولت در دسترسی به اطلاعات و نیازهای مختلف دارد اما ویژگی خاصی دارد که آن را از دنیای واقعی مجزا می‌کند و آن، فاقد احساس بودن است. احساس به معنای گرمای روابط انسانی.
خوشبختانه، سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هنوز هم می توانند همانند تا حدی دنیای واقعی را شبیه‌سازی کنند. می‌پرسید چگونه؟ «با بیان داستانشان».
اینجاست که نقش صفحه‌ی «درباره ما» برجسته می‌شود. این صفحه‌ی خاص می‌تواند کاربردی دو یا چندمنظوره داشته باشد. از طرفی بیوگرافی شما را بیان می‌کند و از طرفی می‌تواند جنبه‌ی آموزشی نیز داشته باشد؛ چرا که می‌تواند بازدیدکننده را به داستان یا سفری بکشاند که به موقعیت کسب و کار شما ختم شده است. افزون بر آن، این نوع اطلاعات می‌تواند اعتماد و وفاداری بازدیدکنندگان را جلب کند.

ارائه‌ی اطلاعات پایه

وقتی کسب و کار شما در حال رونق یافتن در دنیای وب باشد هیچ چیز مهم‌تر و اثرگذارتر از صفحه‌ی «درباره ما» نخواهد بود. صفحه‌ی «درباره ما» توصیف و توضیح مختصری از تاریخچه و اهداف شرکت یا کسب و کار شماست و باید یک مرور روشن و واضح از کارتان را ارائه دهد. یک صفحه‌ی «درباره‌ی ما» که خوب، جذاب و سنجیده نوشته شده باشد می‌تواند داستان کار و پیشرفت شما را بیان کند و حس اعتماد مثبتی را برای مشتریانتان ایجاد کند. در صفحه‌ی «درباره ما» باید اطلاعات جامع و پایه‌ای از شرکت یا کسب و کار ارائه داد. این اطلاعات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعاتی در مورد پایه‌گذاران و بنیان‌گذاران شرکت
  • توضیحاتی در مورد اهداف شرکت
  • جنبه‌های متفاوت شرکت با شرکت‌های رقیب
  • حوزه‌ی مخاطبان خاص

قسمت عمده‌ای از این صفحه و اطلاعات آن می‌تواند با ادبیات داستانی نیز نوشته شود.

نمونه‌ای از بخش‌بندی صفحه «درباره ما»

۱) عنوان برای صفحه (عنوانی در حدود «درباره ما»)

۲) متنی که مأموریت یا رسالت شما را تعریف بیان می‌کند.

۳) توضیحات روشنی از اینکه چرا برای مشتریان خود مفید خواهید بود.

۴) عکس‌هایی از شرکت یا کسب و کارتان که تاریخچه‌ی پیشرفت شما را نشان دهند.

۵) ویدیو، آمار و اطلاعاتی که جذاب و دیداری باشند.

۵ نکته برای ایجاد صفحه‌ی «درباره‌ ما»

هر چند از صفحه‌ی «درباره ما» نمی‌توان محصولات خود را به فروش رساند اما اطلاعاتی که در این صفحه آورده می‌شود می‌تواند مشتریان را به سمت دیدن محصولات و خرید از شما سوق دهد حتی اگر این مشتریان هیچ اطلاعات قبلی در مورد شما نداشته باشند. ۵ نکته‌ای که می‌تواند راهنمای شما در ساخت این صفحه باشد به صورت زیر است:

  • هویت، نام تجاری و اهداف شرکت خود را بیان کنید.
  • در مورد رسالت و مأموریت خود بگویید و بیان کنید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و رسالت خود را چه می‌دانید؟
  • تصمیم بگیرید که جملات و عبارات صفحه را با زبان «اول شخص» بنویسید یا «سوم شخص»؟ برخی بازدیدکنندگان زبان اول شخص را دوست دارند و برخی سوم شخص. هیچ قاعده‌ی کلی در انتخاب این مورد وجود ندارد اما زبان سوم شخص بیشتر کاربرد دارد.
  • در ساخت صفحه از عکس، ویدیو، کلیپ و تصاویر متحرک استفاده کنید.
  • از زیاده‌گویی، اغراق و طولانی کردن بندها و جملات بپرهیزید. محتوای صفحه باید در عین جامعیت و انسجام، شرط خلاصه بودن را نیز رعایت کند.


LocalTheme

Help