Messages

مراحل ثبت دامنه و تنظیمات DNS

مراحل ثبت دامنه و تنظیمات DNS

چرا ترافیک وب سایت برای تجارت من مهم است؟

چرا ترافیک وب سایت برای تجارت من مهم است؟

Why is Website Traffic Important to My Business?

Why is Website Traffic Important to My Business?

ترافیک وب

ترافیک وب

Web traffic

Web traffic

8 نشانه اساسی گوگل برای رتبه بندی در سال 2019

8 نشانه اساسی گوگل برای رتبه بندی در سال 2019

مشکلات رایج در کدنویسی معتبر و رفع آنها

مشکلات رایج در کدنویسی معتبر و رفع آنها

article حل مشکل محتوای تکراری (Duplicate Content) در سایت

article حل مشکل محتوای تکراری (Duplicate Content) در سایت

رتبه بندی الکسا (Alexa) چیست و چقدر اهمیت دارد؟!

رتبه بندی الکسا (Alexa) چیست و چقدر اهمیت دارد؟!

چرا برخی سایت ها و وبلاگ ها رتبه الکسای بهتری دارند؟

چرا برخی سایت ها و وبلاگ ها رتبه الکسای بهتری دارند؟

article پیج رنک چیست و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

article پیج رنک چیست و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

article چگونه سایت یا وبلاگ را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم؟

article چگونه سایت یا وبلاگ را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم؟

کدام نوع وبلاگ می تواند برای تجارت  شما مفید باشد

کدام نوع وبلاگ می تواند برای تجارت شما مفید باشد

What a Blog Can Do For Your Small Business

What a Blog Can Do For Your Small Business

WhatsApp vs WhatsApp Business App: What's the Difference?

WhatsApp vs WhatsApp Business App: What's the Difference?

TinyMCE 5: Inline editor example

TinyMCE 5: Inline editor example

TinyMCE 5 - Inline editor example

TinyMCE 5 - Inline editor example

Native HTML5 Drag and Drop

Native HTML5 Drag and Drop

HTML5 Drag and Drop

HTML5 Drag and Drop

Step Organization in Java

Step Organization in Java

How to use Cucumber? – Cucumber best practices

How to use Cucumber? – Cucumber best practices

A Guide to Cucumber Best Practices

A Guide to Cucumber Best Practices

Why Responsive Design Support is the Most Important Feature You Can Add To Your Website

Why Responsive Design Support is the Most Important Feature You Can Add To Your Website

5 مزایای قدرتمند وبلاگ نویسی برای تجارت شما

5 مزایای قدرتمند وبلاگ نویسی برای تجارت شما

5 POWERFUL BENEFITS OF BLOGGING FOR YOUR SMALL BUSINESS

5 POWERFUL BENEFITS OF BLOGGING FOR YOUR SMALL BUSINESS

Angular 1 using redux architecture

Angular 1 using redux architecture

Google Analytics for Nonprofits

Google Analytics for Nonprofits

5th Principle for Digital Development – Be Data-Driven

5th Principle for Digital Development – Be Data-Driven

SEO Tools for beginners

SEO Tools for beginners

Home Login Logout

گرچه این مقاله به عنوان یک راهنما برای کاربران سایت ویراوب طراحی شده است، اما می‌توان گفت که این مقاله را می‌توان به عنوان یک فهرست از اقدام‌های عملی برای افزایش سئو تمام طراحی‌های وب در نظر گرفت. بنابراین تصمیم گرفتم که این مقاله را روی وب به اشتراک بگذارم تا سایر طراحان صفحات وب نیز از آن استفاده کنند.

در این مقاله هشت گام اساسی برای بهینه سازی صفحات طراحی شده از نظر متورهای جستجوگر تشریح شده است، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

عنوان صفحه

عنوان صفحه تعیین کننده متنی است که در صفحه قرار دارد و متورهای جستجو برای دسته بندی صفحات وب از آن استفاده می‌کنند و از آن به عنوان یک عبارت کلیدی برای صفحه مورد نظر استفاده می‌کنند. عنوان صفحه تاجای ممکن باید برای هر صفحه به صورت منحصر به فرد تعیین شود. در نتایج جستجو نیز، عنوان صفحه به عنوان یک عبارت کلید برای صفحه نمایش داده می‌شود که به صورت برجسته به عنوان اولین خط برای هر نتیجه جستجو استفاده می‌شود. مرتبط بودن عنوان صفحه با متن و با کلمات کلیدی صفحه باعث نمایش بهتر صفحه و در نتیجه افزایش تعداد کلیک‌های آن می‌شود.

حال فرض کنید که شما یک صفحه برای ‍"طراحی سایت با ویراوب" می‌خواهید ایجاد کنید و عنوان آن را به صورت زیر تعیین کرده‌اید:

طراحی و پیاده سازی صفحات وب | ویراوب

پیش از هر چیز روش تعیین عنوان هر صفحه را به شما نشان خواهم داد و در ادامه با فرض نمونه‌ای که در بالا آورده شده، بهترین روش‌ها برای تعیین عنوان صفحه در زیر آمده است.

تعیین عنوان برای صفحه

برای تعیین عنوان صفحه کافی است که ابتدا حالت ویرایش صفحه را فعال کنید سپس از نوار ابزار کناری تنظیم‌های صفحه را باز کنید:

در قسمت تنظیم‌های سئو یا SEO یک گزینه به عنوان برچسب یا Label تعیین شده است. از این فیلد برای تعیین عنوان و یا برچسب صفحه استفاده می‌شود. عنوان مورد نظر خود را در آن تایپ کرده و تغییرات خود را ذخیره کنید:

بهترین تجربه‌ها

  • عنوان صفحه‌ها باید بر اساس ساختار منظم نام گذاری شوند:   {عنوان اصلی} - {عنوان فرعی} | {عنوان برند}
  • به این نکته توجه کنید که اگر برای عنوان سایت عنوان‌های متفاوتی وجود دارد آنها را با خط تیره از هم جدا کنید
  • عبارت‌های کلید مهم‌تر را جلوتر قرار دهید
  • عبارت‌های کلیدی را خوانا و برای مشتریان خود بنویسید
  • از استفاده تکراری عنوان‌ها پرهیز کنید
  • حداکثر طولی که برای عنوان استفاده می‌کنید ۶۰ حرف یا کمتر باشد (با در نظر گرفتن فاصله و علائم دیگر)

نمونه‌ای از عنوان در مروگرها:

نمونه‌ای از عنوان در نمایش نتایج جستجو در متورهای جستجو:

توضیحات یک صفحه

گرچه در موتورهای جستجو توضیحات یک صفحه مهم نیست اما در نمایش صفحه و جذب مخاطب برای کلیک کردن به روی لینک بسیار مهم است. از توضیحات در نمایش نتایج جستجو (SERP) استفاده می‌شود و به عنوان یک توصیف کوتاه از صفحه در زیر عنوان صفحه نمایش داده می‌شود. توضیحات باید شامل عبارت‌ها و کلمات کلید باشد و علاوه بر این توضیح کاملی در مورد خود صفحه به کاربران ارائه کنید.

مانند عنوان سایت، متورهای جستجو در نمایش نتایج جستجو (SERP) عبارت‌های کلیدی جستجو شده در این متن پر رنگ شده و به کاربر نمایش داده می‌شود از این رو توصیف مناسب از صفحه می‌تواند منجر به افزایش تعداد کلیک‌ها و ورود به صفحه می‌شود.

تعیین توضیحات یک صفحه

برای تعیین توضیحات یک صفحه نیز کافی است که ابتدا حالت ویرایش صفحه را فعال کنید سپس از نوار ابزار کناری تنظیم‌های صفحه را باز کنید:

در قسمت تنظیم‌های سئو یا SEO یک گزینه به عنوان توضیحات یا Description تعیین شده است. از این فیلد برای تعیین توضیحات صفحه استفاده می‌شود. توضیح مورد نظر خود را در آن تایپ کرده و تغییرات خود را ذخیره کنید:

بهترین تجربه‌ها

  • توصیف کاملی از محتوی صفحه ارائه کنید
  • بهتر است که بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ حرف طول توضیحات تجاوز نکند
  • از استفاده تکراری توضیحات پرهیز کنید
  • از کاراکترهای غیر نوشتاری مثل کوتیشن و سایر کاراکترهای مشابه استفاده نکنید

نمونه‌ای از توضیحات در نمایش متورهای جستجو:

محتویی مرتبط با عبارت‌های کلید و عنوان

محتوی اصلی‌ترین بخش از سایتی است که شما ارائه می‌کنید. با در نظر گرفتن الگوریتم‌های معرفی شده توسط گوگل (مثل پاندا) و یا سایر موتورهای جستجو، ایجاد محتوی یکتا و مرتبط با عنوان و عبارت‌های کلیدی بسیار مهم است. اگر در سایت شما صفحه‌هایی با محتوی یکسان وجود داشته باشد خطر این وجود دارد که توسط موتورهای جستجوی وب نمره منفی بگیرید و موقیت خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

اگر دنبال این هستید که موتورهای جستجو را از خود راضی نگهدارید صفحه‌های متفاوتی در سایت خود ایجاد کنید.

بهترین تجربه‌ها

  • محتوی ایجاد کنید که به شدت با عنوان و عبارت‌ها و کلمات کلید صفحه ارتباط دارد.
  • از عبارت‌ها و کلمات کلید بیش از چهار مرتبه در محتوی استفاده کنید.
  • لینک به صفحه‌های دیگر سایت که در آنها لینکی به صفحه وجود دارد، را به صفحه اضافه کنید.
  • برای هر صفحه و یا محتوی دیگر تنها یک نمونه در سایت ایجاد کنید و از کپی کردن حتی توضیحات سایت خوداری کنید. در صورتی که محتوی یکتایی در مسیرهای متفاوت سایت شما موجود باشد، موتورهای جستجو متوجه شده و برای شما نمره منفی در نظر می‌گیرند.

عنوان‌های داخل متن و کلمات کلیدی

عنوان‌هایی که در داخل متن استفاده می‌شوند (مانند Header 1) نیز مانند عنوان و عبارت‌های کلیدی صفحه هستند. شما باید تنها یک بار عبارت‌های کلیدی خود را در H1 استفاده کنید. این عبارت‌های کلیدی باید به صورت عنوان متن در صفحه‌هایی که شما می‌خواهید ترافیک را به آن هدایت کنید استفاده شوند. در صورتی که محتوی که ایجاد می‌کنید از بخش‌های متفاوتی ایجاد شده‌اند حتما از H2 و یا سایر عنوان‌ها استفاده کنید.

بهترین تجربه‌ها

  • عبارت‌های کلیدی را در عنوان H1 در صفحه استفاده کنید
  • هر صفحه تنها شامل یک H1 باشد
  • در صورتی که قسمت‌های متفاوتی در صفحه وجود دارد از عنوان‌های دیگر نیز استفاده کنید

استفاده از توضیحات برای تصاویر

در طراحی‌های صفحات وب از خصوصیت alt برای تعیین یک متن جایگزین برای تصاویر استفاده می‌شود. در عمل موتورهای جستجو از این عبارت به عنوان عبارت کلیدی تصویر استفاده می‌کنند و به این ترتیب در رتبه سایت نیز تاثیر گذار هستند.

شما باید عبارت‌های کلیدی صفحه را در توضیحات عکس استفاده کنید و باید به این نکته توجه کنید که عنوان فایل نیز باید دوست دار موتورهای جستجو باشد (به این معنی که متور جستجو آن را بتواند درک کند، عنوان‌های مثل ab123.png عنوان‌های مناسبی برای فایل تصویر نیستند).

در ویراوب برای هر تصویر یک بخش SEO در نظر گرفته شده که در آن توضیحات (Description) معادل با خصوصیت alt تصویر است. باید تلاش کنید که برای تمام تصاویر به کار رفته توضیحات کافی اضافه کنید.

بهترین تجربه‌ها

  • عنوان تصاویر را به گونه‌ای انتخاب کنید که به صورت کامل بیانگر تصویر باشد
  • از خط تیره به عنوان جدا کننده نام‌ها استفاده کنید نه زیر خط.
  • از عبارت‌های غیر کارکتری در توضیحات و عنوان تصاویر استفاده نکنید.

کلمات کلیدی صفحه

در سیستم‌ها و طراحی‌های قدیم استفاده از کلمات کلیدی در صفحه بسیار مرسوم بود. اما امروزه موتورهای جستجو مانند گوگل وزن خاصی را برای کلمات کلیدی صفحه در نظر نمی‌گیرند. بنابر این می‌توانید از کلمات کلیدی در صفحه استفاده نکنید و یا برای آن زمان زیادی را صرف نکنید.

بهترین تجربه‌ها

  • عنوان تصاویر را به گونه‌ای انتخاب کنید که به صورت کامل بیانگر تصویر باشد
  • از خط تیره به عنوان جدا کننده نام‌ها استفاده کنید نه زیر خط.
  • از عبارت‌های غیر کارکتری در توضیحات و عنوان تصاویر استفاده نکنید.
LocalTheme

Help

سوالی دارید؟ با ما مطرح کنید !پشتیبانی آنلاین است.در حال حاضر پشتیبانی غیرفعال است.با تیم ویرا وب صحبت کنیدبا تیم ویرا وب صحبت کنید